1957

The United States of America

En historie bragt til live og fortalt af Kaiser Sport & Ortopædi

fd-5

$250 MILLION PLUS OF CONFIDENT AND PURE GUTS

USA. Året er 1957. Økonomien er i opsving. Den amerikanske middelklasse får flere penge mellem hænderne og vil på køre-selv-ferie. Samme år lancerer Ford en sprit ny bilmodel. Ford Edsel. Modellen er designet til netop den amerikanske middelklassefamilie og fås i en økonomisk tilpasset liga. Ford poster $250 millioner i produktionen og satser ligeledes kæmpe beløb på en storstilet launch-kampagne.

Ford kan ikke sælge modellen.

WHAT THE HECK IS WRONG?

Ford kan ikke forstå hvad der er galt. De har jo det rette produkt til den rette målgruppe på et økonomisk attraktivt marked. Ford igangsætter en storstilet re-launch og pumper millioner i markedsføring i forsøget på at vende den truende fiasko til success.


Missonen flopper. Men.

Fd1-1

"

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.

Husk mig lige på dette quote...

Fd1-2

OH BOY.

Ford accepterer nederlaget. Men. Heldigvis. Ford igangsætter en stor markedsundersøgelse. Her fandt Ford ud af, at i den amerikanske middelklasse, i 50’erne, var konsumentenheden manden. Denne mand købte ikke bil udfra økonomiske præferencer, men ud fra sociokulturelle livsstilstendenser.


Et par år efter lancerede Ford en helt ny bilmodel…..

1962

The United States of America

Say hello Ford Mustang

Fd1-3

ROR & ROI

Vores markedsprincipper er bygget op omkring rationalet: Vi skal ikke bruge ressoucer på at eksponere en Ford Edsel for en forbruger der ønsker en Ford Mustang. Derfor bruger vi mange ressoucer på KPI'er og dataindsamling og brandbaseret målgruppesegmenter - til gavn for KSO og til gavn vores samarbejdspartnere. Det gør vi fordi vi tror på den bedste return of investment i bund og grund skaber det bedste return of relationsship. 

Og det qoute.... Jo..